Strona internetowa — dlaczego warto ją mieć?

Czy dziś warto mieć stronę internetową? Czy nie wystarczy prowadzić profil firmowy na Facebooku albo konto na Instagramie? Jak skutecznie reklamować swoją działalność i docierać do klientów? W tym artykule postaram się przedstawić powody, dla których warto to rozważyć. Najważniejsze zalety posiadania strony internetowej to sposób na budowanie wizerunku marki i wiarygodności Twojej firmy, możliwość przedstawienie oferty, globalny zasięg, narzędzie komunikacji z Twoimi klientami, przestrzeń do prowadzenia działań marketingowych, stosunkowo niedrogie narzędzie reklamy i pozyskiwania klientów oraz sposób na automatyzację pracy.

Spis treści:

  1. Tworzy wizerunek Twojej firmy.
  2. Prezentuje Twoją ofertę.
  3. Umożliwia globalny zasięg.
  4. Ułatwia komunikacje.
  5. Jest doskonałą formą reklamy.
  6. Pomaga tworzyć społeczność zwolenników Twojej marki.
  7. Jest zawsze dostępna.
  8. Marketing.
  9. Podsumowanie.

Tworzy wizerunek Twojej firmy.

Strona internetowa to cyfrowa wizytówka Twojego biznesu. Ty jesteś jej twórcą, dlatego możesz wykreować swój wizerunek tak, aby jak najlepiej zaprezentować się swoim potencjalnym klientom.

Ponadto jest to idealne miejsce do zamieszczenia portfolio, case study czy referencji Twojej firmy. To pomoże przekonać potencjalnego klienta, że warto z Tobą współpracować i zbudować zaufanie do Twojej firmy. Jednym z najcenniejszych dóbr współczesnego świata jest czas. Wszyscy chcemy jak najszybciej uzyskać potrzebne informacje i załatwić swoje sprawy. Dlatego ważne jest, aby strona odpowiadała na potrzeby Twoich klientów. Zaprezentuj na stronie:

  • Jak możesz rozwiązać ich problemy biznesowe?
  • Jaką masz ofertę?
  • Jak się z Tobą skontaktować?

Publikowanie specjalistycznych treści pozwala Twoim klientom przekonać się, że jesteś ekspertem i wzbudza zaufanie do Ciebie. Dzięki temu możesz stworzyć wizerunek lidera w branży. To bezpośrednio przełoży się na większą ilość zleceń dla Twojej firmy.

Prezentuje Twoją ofertę.

Strona może realizować różne cele. Jednym z nich może być wsparcie procesu sprzedaży produktów oraz usług, które oferujesz. Dlatego możesz przygotować prezentacje oferty w taki sposób, aby umożliwiała Twoim klientom gruntowne zapoznanie się z wszytkami informacjami. Do tego celu możesz zastosować podział na kategorie i podkategorie zamieszczać opisy, zdjęcia, materiały video, dokumentację techniczną, karty produktu. Profesjonalnie przygotowana oferta jest bardzo istotna, gdyż ma duży wpływ na podjęcie decyzji zakupowej przez potencjalnych klientów.

Umożliwia globalny zasięg.

Opublikowanie strony w Internecie daje możliwość zaprezentowania Twojej firmy wszystkim ludziom na całym świecie, pod warunkiem że mają dostęp do Internetu. Nie ma ograniczeń co do strefy geograficznej czy czasowej. Wystarczy, że treści na swojej stronie przetłumaczysz na różne języki. Jednak aby strona była wysoko widoczna w wynikach wyszukiwania, musi spełniać wiele wytycznych i standardów wymaganych przez wyszukiwarki internetowe.

Ułatwia komunikacje.

Dane kontaktowe takie jak nr telefonu i adres e-mail oraz adres stacjonarny siedziby firmy powinny być na stronie łatwo dostępne. Warto rozważyć uruchomienie chat-a i formularza kontaktowego, które umożliwiają szybki kontakt z klientem. Bardzo popularne stają się także boty — wirtualni asystenci. Bez względu na porę dnia każdy, kto trafi na Twoją stronę, może się z Tobą skontaktować. Przekazać zapytanie, czy skorzystać z porady wirtualnego asystenta.
Twój serwis jest osiągalny przez 24 godziny na dobę dla każdego użytkownika Internetu niezależnie od jego lokalizacji czy strefy czasowej. Nawet jak jesteś na urlopie czy bardzo zajęty rozwijaniem swojej firmy strona cały czas jest dostępna i pozwala nawiązywać kontakt z potencjalnymi klientami.

Jest doskonałą formą reklamy.

Strona internetowa ma unikalne właściwości reklamowe, ponieważ jest stale dostępna. Ma także globalny zasięg działania. Oferuje dostęp do nieograniczonej ilości informacji. Obecnie jest dostępna dla każdego i zawsze wystarczy tylko skorzystać z telefonu komórkowego. Ofertę prezentowaną na stronie możemy dostosowywać na podstawie informacji na temat użytkowników, którzy ją odwiedzają.

Pomaga tworzyć społeczność zwolenników Twojej marki.

Jeśli dbasz, aby na Twojej stronie pojawiały się wartościowe treści, które mogą pomóc, rozwiązywać problemy Twoich klientów. Z czasem zauważysz, że oni sami zaczną coraz liczniej odwiedzać Twoją stronę i wchodzić z Tobą w interakcje. Jeśli w umiejętny sposób będziesz dbał o takie osoby. To z biegiem czasu zamienią się oni w Twoich najlepszych klientów. Szybko zbudujesz bazę potencjalnych klientów zainteresowanych Twoimi usługami.

Jest zawsze dostępna.

Twoja strona jest online 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. Klienci mogą się z Tobą kontaktować, zamawiać usługi czy przeglądać Twoją ofertę w dogodnym dla siebie czasie. Masz pełną kontrolę nad zamieszczonymi treściami. Nie ma ryzyka, że Twoja strona zostanie zamknięta jak np. profil na Facebooku czy konto na Instagramie. Masz wpływ na każdy aspekt publikacji materiałów na stronie i gwarancje, że żadna ważna treść nie zagubi się w natłoku nowych publikacji.

Marketing

Zapewne wiesz, że reklama internetowa to doskonałe narzędzie kierowania Twojego przekazu do wybranych odbiorców. Do Twojej dyspozycji masz wiele różnych narzędzi pozycjonowanie, e-mail marketing czy reklama Google Ads. Pozyskanych za pomocą reklamy odbiorców trzeba gdzieś skierować. Twoja strona internetowa to idealne miejsce do tego celu.
Twój serwis internetowy dzięki zastosowaniu narzędzi analitycznych dostarczy Ci dodatkowych informacji o skuteczności działań reklamowych. Wiedza ta pomoże w opracowaniu jeszcze skuteczniejszej strategii marketingowej.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że przynajmniej część z zaprezentowanych argumentów za posiadaniem strony firmowej była dla Ciebie przekonująca. Jeśli zastanawiasz się nad uruchomieniem strony internetowej, albo chcesz odświeżyć wizerunek swojej firmy w Internecie. Gorąco zachęcam do kontaktu ze mną chętnie stworzę serwis internetowy dla Ciebie.

Jeśli czujesz, że technologia staje Ci na drodze do sukcesu, daj mi znać. Razem znajdziemy rozwiązanie, które pozwoli Ci skupić się na tym, co robisz najlepiej, a ja zajmę się resztą. Skontaktuj się ze mną, a dowiesz się, jak mogę być Twoim wsparciem w świecie IT!

Oddzwonię!